Finlands Bank i de sociala medierna
Vi informerar om aktualiteter också i Finlands Banks kanaler i sociala medier.
Vi deltar gärna i saklig debatt på sociala medier. Vi förutsätter att diskussionerna håller en saklig ton och förs enligt god sed också när diskussionsparterna är av olika åsikt . Vi förväntar oss också att våra sakkunniga bemöts respektfullt i sociala medier.
Via Facebook strävar vi efter en stor publik genom att producera lättförståelig och aktuell information om ekonomiska frågor och teman.
Facebook tjänar först och främst som plattform för våra evenemang.
På Instagram vill vi framför allt dela visuellt lättfattligt innehåll. Vi synliggör vår existens genom att berätta om vår vardag och ge våra medarbetare ett ansikte. Innehållet på Instagram håller en avslappnad ton.
På LinkedIn är vårt mål att förstärka bilden av Finlands Bank som en samhällsviktig, internationell, stabil och ansvarsfull arbetsgivare.
På LinkedIn ger vi ordet till våra experter och stöder deras arbete med att bygga upp sin egen expertprofil.
YouTube
YouTube är samlingsplatsen för videor och sändningar från Finlands Banks evenemang. Här lägger vi ut aktuellt och lättfattligt videoinnehåll, livesändningar och inspelningar från evenemang så att innehållet är tillgängligt för alla oavsett tid och rum.
X
Vi kommunicerar aktivt själva i X och delar med oss av våra experters budskap med låg tröskel. X är en viktig kanal för aktuell och samhällsdebatt för Finlands Bank i sociala medier. Även Finlands Banks experter diskuterar i X.
Vi delar aktuella PowerPoint-presentationer via SlideShare och fotografier för medierna och allmänheten via Flickr.